torstai 26. marraskuuta 2015

Jostain syystä siionistiset juutalaiset odottavat koko muulta ihmiskunnalta - jota kohtaan he samanaikaisesti tuntevat lopputomatonta epäluuloa - loputonta ja ikuista sympatiaa, samaan aikaan kun he pitävät itsestäänselvänä ja itseään loukkaavana ei vain sympatiaa omia uhrejaan kohtaan, vaan myös ajatusta siitä, että heidän uhrinsa voisivat edes kärsiä.

Israelinjuutalaisten enemmistön kuva palestiinalaisista on esimerkiksi täysin natsien juutalaisvastaisesta propagandasta; nämä esitetään rottina, syöpäläisinä, syöpäsoluiina. Eikä israelinjuutalaisten enemmistö näe tässä mitään outoa, väärää tai rinnastettavaa natsien propagandaan. Miksi? Koska kyse ei ole juutalaisista.

Siionistisilla juutalaisilla on häkellyttävä kyky olla näkemättä, että toistenkin ihmisten kuin juutalaisten kärsimys ja kohtalo on merkityksellistä. Lukekaa Bernard Lewisiä Amerikkojen alkuperäiskansojen "tuhoutumisen historiallisesta välttämättömyydestä" ja ette voi olla huomaamatta, miten se heijastaa täydellisesti natsien asennetta juutalaisten kansanmurhan suhteen.

Kun jokin paha asia julistetaan "välttämättömyydeksi", ja mielellään vielä "historialliseksi välttämättömyydeksi" - minkä koetaan tekevän siitä jollakin tapaa itse historian prosessina, ei ihmisen tietoisen valinnan ja toiminnan seurausta - niin tarkoituksena on antaa ymmärtää, että se on väistämätöntä ja täten jotenkin vähemmän pahaa ja jopa hyväksyttävää.

George W. Bush väitetysti tuki Israelia, koska hän uskoi, ettei palestiinalaisten asemaa voitaisi muuttaa - näin oli Ariel Sharon hänelle sanonut. Etninen puhdistus ja rotusorto aivan kuin itsestään, erillään hänen ja Israelin toiminnasta, kohdistuivat palestiinalaisiin, ilman että sen suhteen olisi muka voitu tehdä mitään ja se oli näin ihmisten päätöksistä erillään olevaa, sorrosta tuli ihmisen vaikutuskyvyn ulottumattomissa oleva luonnonvoima.

Elleivät juutalaiset kykene tuntemaan sympatiaa palestiinalaisia kohtaan heidän sorretun asemansa vuoksi, miksi juutalaiset uskoisivat, että kukaan muu kykenisi tuntemaan juutalaisia kohtaan sympatiaa heidän menneiden kärsimystensä ja niiden nykyaikaan ulottuvien vaikutusten vuoksi?

27.11.2015

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti